åldersgräns för energi dricka

Hörde utav johan att man måste va över 15 för att köpa energi dricka i bla skövde. För att för många dricker de som vanlig dricka och då blir de "farligt" jag har inte märkt att jag har dött ? och jävlar va jag drack de på högstadiet. Haha en liten "kille" kom fram till ngn och ber perssonen att KÖPA UT energidricka ?
Skrattar bara åt tanken. Så om man ska köpa de måste man ha leg med sig. de har inte kommit till lidköping än men de kanske kommer kanske inte.

Sen sa johan att han hade stt att ciggpaketen ska höjas till 100 kr paketet efter nyår och en lipa ska kosta 1000 kr. För att de är för många unga som har börjat att röka. och dem vill få stopp på de.
Vet inte riktigt om de kommer att hända ? Är de verkligen sant ? Kan dem verkligen höja med dubbla priset ?
Är nog dags att sluta isf för så mycket pengar har jag falktist inte..

/BenteLundahl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0